Asiakasweb – sähkön ja lämmön kulutus­seuranta­palvelu

Tervetuloa käyttämään Seinäjoen Energian asiakaswebiä!

Asiakasweb on Seinäjoen Energian asiakkaille tarkoitettu sähköinen asiointipalvelu, joka korvaa vanhan Sentti-palvelumme.

Asiakaswebissä voit tarkastella omia sähkön tai kaukolämmön kulutustietojasi tunti-, päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuosikohtaisesti.  Voit myös selata laskuhistoriaasi ja tarkastella omia sopimustietojasi.

Sähkönmyynnin tiedot löytyvät omasta asiakasweb-palvelustaan ja verkon sekä kaukolämmön omastaan. Molempiin palveluihin tulee luoda omat tunnuksensa ja vanhat Sentti-tunnukset eivät enää toimi.

 

Uusi käyttäjä

Asiakaswebin käyttöönottamiseksi sinun tulee rekisteröityä palveluun. Rekisteröityminen tapahtuu kirjautumissivulta Luo käyttäjä -painikkeesta.

Rekisteröitymiseen tarvitset sähköpostiosoitteen ja itse luotavan salasanan. Muut tarvittavat tiedot ovat:

  • asiakasnumero
  • PIN-koodi

Mikäli et tiedä toista tai kumpaakaan, saat tilattua molemmat sähköpostitse kohdasta ’unohtunut asiakastunnus ja/tai PIN?’. Tietojen tulee vastata asiakastiedoissamme olevia tietoja ja puhelinnumeron tulee olla +358-alkuinen.

Huomaathan, että tällä hetkellä tekstiviestien lähetys ei ole toiminnassa.

Tietojen antamisen jälkeen saat sähköpostiin vahvistuslinkin. Vahvistuksen jälkeen pääset käyttämään palvelua.

Kirjautuminen

Palveluun kirjaudutaan syöttämällä oma käyttäjätunnus (sähköpostiosoite) sekä salasana niille tarkoitettuihin kenttiin. Jos olet unohtanut salasanasi, voit lähettää salasanan uusimislinkin sähköpostiisi kohdasta ‘Salasana unohtunut?’

Uloskirjautuminen, salasanan vaihto ja kielivaihtoehdot

Palvelusta uloskirjautuminen tapahtuu painamalla oikeasta yläreunasta omaa asiakkuuden nimeä tai asiakasnumeroa, jolloin avautuvasta valikosta voi valita uloskirjautumisen. Salasanan vaihto onnistuu samasta valikosta uloskirjautumisen yläpuolelta. Palvelu on saatavissa kahdella eri kielellä (suomi FI ja englanti EN). Kielen voit valita lipun kuvaa painamalla.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on ongelmia palvelun käytössä tai tarvitset siinä opastusta.

Usein kysyttyä asiakasweb-palveluista

En saa tilattua PIN-koodia tai muita rekisteröitymiseen tarvittavia tietoja?

Tarkista, että puhelinnumero alkaa +358 eikä sisällä välilyöntejä. Voi myös olla, että sähköpostiosoite tai puhelinnumero ei vastaa asiakastietojamme. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@sen.fi, 0203 350 000 tai nettisivujemme chatissa.

En pääse kirjautumaan asiakasweb-palveluun, mistä se johtuu?

Sähköpostiosoitteen tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin rekisteröityessä eli isot tai pienet kirjaimet tulee olla oikein. Jos salasana on unohtunut, voit tilata uusimislinkin sähköpostiisi kirjautumissivulta löytyvän linkin kautta. Jos et ole varma käyttäjätunnuksestasi tai salasanasi uusiminen ei onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi palvelussa ei näy aina uusia kulutustietoja?

Toisinaan mittaustietojen saamisessa on viivettä ja sen takia kulutustiedot päivittyvät Sentti-palveluun myöhemmin.

Miksi PIN-koodini ei toimi?

Molemmissa asiakasweb-palveluissa on oma PIN-koodi. Tilaa PIN-koodi uudelleen.