”En tiennyt energia-alasta mitään, nyt neuvon jo muita”

17.6.2024 | Ajankohtaista | Arjen kannattajat,

17.6.2024 Klo: 13:40

Pari ensimmäistä viikkoa uudessa kesätyössään Siiri Katajamäki oli yhtenä kysymysmerkkinä. Kyllä se merkki siitä sitten oikeni. Kesäpesti Seinäjoen Energian palveluneuvojana alkoi alkuopettelun jälkeen sujua.

”Kun tulin tänne, tietoni energia-alasta olivat aika vähäiset. Alussa oli hieman epävarma olo. Hyvän ja käytännönläheisen perehdytyksen myötä aloin saada jutun juonesta kiinni.”

Käytännön perehdytys tarkoitti esimerkiksi sitä, että Siiri sai seurata aitoja asiakaspuheluita ja -kohtaamisia sivusta. Hän oppi, millaisia neuvoja asiakkaat usein kaipaavat ja mistä löytää heille oikea, ajantasainen tieto kulloiseenkin kysymykseen.

”Kaikkea en tietenkään tiedä vieläkään, mutta onneksi voin aina kysyä kokeneemmalta kollegalta. Kaikki auttavat täällä mielellään.”

Asiakaspalvelu on Siirille entuudestaan tuttua kauraa. Hän on työskennellyt urheilukaupan myyjänä useana perättäisenä kesänä.

”Tänä kesänä halusin kokeilla jotain hieman toisenlaista. Tuntuu tärkeältä nähdä erilaisia yrityksiä ja aloja. Ajattelen näitä kokemuksia askeleina omalla urapolulla.”

Siiri on juuri valmistunut ammattikorkeakoulusta markkinoinnin tradenomiksi.

Siiri Katajamäki
Asiakaspalvelutyö on Siiri Katajamäelle entuudestaan tuttua. Markkinoinnin tradenomiksi valmistunut Katajamäki on työskennellyt aiemmin muun muassa urheiluliikkeessä.

Työpäivät täynnä kohtaamisia

Asiakaspalvelu on jatkuvaa vuorovaikutusta. Siiri vastailee asiakkaiden sähköposteihin ja puheluihin sekä päivystää asiakaspalvelupisteessä. Pisteellä piipahtaa asiakkaita toisinaan tiheästikin.

”Tykkään olla ihmisten kanssa. En väsy kohtaamisiin, vaan viihdyn hyvin.”

Asiakkaiden yhteydenotot koskevat useimmiten uusien sähkösopimusten tekemisiä, sopimusten päättämisiä, liittymien siirtoja ja laskutusta. On myös tilanteita, jolloin asiakas saapuu Siirin pakeille harmillisella päällä.

”Silloin koetan vain itse pysyä rauhallisena. Kyselen ja kuuntelen tarkoin, millaiseen ongelmaan hän kaipaa apua. Minun tehtäväni on auttaa ja neuvoa.”

Toukokuusta elokuulle kestävän kesätyöjakson aikana Siiri on osa 12-henkistä asiakaspalvelutiimiä. Hän on ainoa kesäsijainen, mutta sanoo päässeensä joukkoon mukaan helposti.

”Tosi ihanat työkaverit täällä on. Meillä on rento meininki.”

Katso videolta asiakaspalvelun Siirin ja kaukolämmön Antin ajatuksia kesätöistä Seinäjoen Energialla:

 

Seinäjoen Energian työntekijät eli arjen kannattajat kertovat, kuinka he ovat mukana elämäsi hetkissä työnsä kautta. Palveluidemme takana on joukko huippuammattilaisia, joiden työnä on varmistaa, että sinä saat hyvinvoinnin perusedellytyksiä eli sähköä, lämpöä ja vettä laadukkaasti ja luotettavasti vuoden jokaisena päivänä.

Kirjoittanut 17.6.2024
Seinäjoen Energia

Ajankohtaista

17.6.2024 | Ajankohtainen

Asiakaspalvelun juhannuksen ja kesän aukioloajat

24.5.2024 | Sähkö

Määräaikainen alennus sähkönmyyntihintoihin 1.6.2024–30.9.2024

16.5.2024 | Lämpö

Lämmönjakohuoneiden tarkistukset kesällä 2024

1.7.2024 | Arjen kannattajat

”Itsenäinen työ ja ihmiset saavat viihtymään”

20.6.2024 | Vesi

Vesihuolto turvaa toimivan arjen

17.6.2024 | Arjen kannattajat

”En tiennyt energia-alasta mitään, nyt neuvon jo muita”

Kaikki uutiset

Chatin käyttäminen

Jotta pääset käyttämään sivujemme chat-palvelua, tulee sinun ensin hyväksyä tarvittavat evästeet.

Klikkaamalla OK-painiketta pääset hyväksymään evästeet. Sinun tulee hyväksyä vähintään Mieltymykset-luokan evästeet. Tämän jälkeen voit avata chatin.

OK