Täältä löydät kaikki
Usein kysytyt kysymykset

Usein kysyttyä

Olemme koonneet vastauksia kysymyksiin, joita meiltä kysytään eniten. Niistä voit löytää vastauksen myös sinua askarruttavaan asiaan.

Laskutusuudistus

Miksi sain kaksi eri sähkölaskua?

Yhteislaskutusasiakkaat ovat tähän asti saaneet sähkölaskun yhteislaskuna Seinäjoen Energia Oy:ltä sähkönmyynnistä sekä Seiverkot Oy:ltä verkkopalvelusta. Laskutusuudistuksesta johtuen Seiverkot Oy laskuttaa jatkossa verkkopalvelumaksun erillisellä laskulla ja Seinäjoen Energia Oy sähkönmyynnin omalla laskullaan. Uudistuksen tavoitteena on selkeyttää sähkölaskujen sisältöjä.

Sähkönmyynti on vapautettu kilpailulle, mutta verkkopalvelusta vastaa paikallinen jakeluverkkoyhtiö. Näin ollen sähkön toimitukseen kuuluu aina sekä sähkönmyyntisopimus että verkkopalvelusopimus.

Seiverkot Oy on Seinäjoen Energian omistama, paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka huolehtii verkkopalvelusta Seinäjoen kantakaupungin alueella. Seiverkot Oy vastaa sähkön jakelusta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan.  Seinäjoen Energia Oy lähettää  laskun myydyn sähköenergian osalta.

Mikä on verkkopalvelumaksu?

Verkkopalvelumaksulla eli sähkön siirtomaksulla huolehdimme sähköenergian siirtämisestä tuotantolaitokselta asiakkaalle, tarjoamme sähkönkulutuksen mittauksen ja vikapäivystyksen vuoden jokaisena päivänä vuorokauden ympäri sekä rakennamme, uudistamme ja kunnossapidämme sähköverkostoa.

Verkkopalvelulaskulla on laskuttajana Seiverkot Oy. Mikä on Seiverkot?

Seiverkot Oy on Seinäjoen Energian omistama, paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka huolehtii verkkopalvelusta Seinäjoen kantakaupungin alueella. Seiverkot Oy vastaa sähkön jakelusta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan.

Miksi saan Seiverkoilta verkkopalvelulaskun, vaikka ostan sähkön toiselta yhtiöltä?

Paikallinen verkkoyhtiö laskuttaa verkkopalvelusta  riippumatta sähkön myyjäyhtiöstä. Jos asut Seinäjoen kantakaupungin alueella, on paikallinen verkkoyhtiösi Seiverkot Oy.

Muuttuuko verkkopalvelumaksuni, jos kilpailutan sähkönmyyntisopimukseni?

Sähkön myyjän valinnalla ja kilpailuttamisella ei ole vaikutusta verkkopalvelumaksuun. Asiakas voi vapaasti valita sähkön myyjän. Verkkoyhtiön tehtävänä on välittää energiatiedot asiakkaan sähkön myyjälle. Verkkoyhtiö laskuttaa verkkopalvelusta erikseen.

Miten usein saan jatkossa sähkönmyyntilaskun?

Saat laskusi samalla laskutusvälillä kuin aikaisemminkin.

Miten usein saan jatkossa verkkopalvelulaskun?

Saat laskusi samalla laskutusvälillä kuin aikaisemminkin.

Minulla on kaukolämpösopimuksestani e-laskusopimus, miksi sain laskun postitse?

Laskutusuudistuksen yhteydessä tilinumeromme muuttuivat, minkä vuoksi kaukolämpö- ja verkkopalveluasiakkaiden e-lasku ja suoramaksusopimukset päättyivät.

Ohjeet uuden e-laskusopimuksen tekemiseen löydät täältä https://seinajoenenergia.fi/asiakaspalvelu/laskutus-ja-maksaminen/maksutavat/

Miten usein saan jatkossa kaukolämpölaskun?

Kaukolämpölaskun saat jatkossakin kerran kuukaudessa.

Miten teen uuden suoramaksusopimuksen?

Laskutusuudistuksen yhteydessä tilinumeromme muuttuivat, minkä vuoksi kaukolämpö- ja verkkopalveluasiakkaiden e-lasku ja suoramaksusopimukset päättyivät.

Uuden suoramaksusopimuksen teet omassa pankissasi. Mukaan tarvitset saamasi laskun.

Aiheuttavatko laskutusuudistukset muutoksia hintoihin ja sopimuksiin?

Laskutusmuutokset eivät vaikuta hintoihin ja sopimuksiin.

Tästä löydät linkit hinnastoihin

Sähkönmyynnin hinnasto https://seinajoenenergia.fi/sahkosopimus/

Kaukolämmön hinnasto https://seinajoenenergia.fi/lampo/hinnastot/

Seiverkot hinnasto https://seiverkot.fi/hinnat-ja-palvelut/palveluhinnasto/

Mihin päivään asti voin maksaa vanhoilla tilinumeroilla?

Vanhat tilinumerot ovat voimassa 1.6.2021 saakka. Kaikissa kesäkuulla lähetetyissä laskuissa on uudet tilinumerot.

Tilinumerot 1.6.2021 alkaen

Seiverkot Oy / verkkopalvelu  Nordea FI28 1734 3000 0010 60

Seinäjoen Energia Oy / sähkönmyynti OP FI06 5419 0120 0279 52

Seinäjoen Energia / kaukolämpö Danske Bank FI28 8431 5710 0130 54

Mitä teen, jos huomaan, että olen maksanut laskun väärälle tilille?

Jos huomaat maksaneesi laskun väärälle tilille, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään asia yhdessä.

Voit ottaa yhteyttä puhelimitse p. 0203 35 000, chatin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@sen.fi

 

Miksi saan laskun Intrumilta?

Jos alkuperäinen laskusi on päässyt erääntymään, Intrum postittaa maksuhuomautuksen Seinäjoen Energia Oy:n ja Seiverkot Oy:n puolesta.

Mikäli sinulla on kysyttävää maksumuistutuksesta, perinnästä tai katkaisuvaroituksesta, sinua autetaan Intrumilla.
Intrumin asiakaspalveluun voit ottaa yhteyttä oheisen linkin kautta https://www.intrum.fi/fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/

 

Muutto ja sähkösopimus

Olen muuttamassa, milloin minun on ilmoitettava muutosta teille?

Muuttoilmoitus on hyvä tehdä kaksi viikkoa ennen muuttoa. Tarvittaessa saat kuitenkin sähköt nopeammallakin aikataululla olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Muutin uuteen asuntoon, saanko sähköt päälle tänään?

Sähköjen kytkentä riippuu paikallisesta sähköverkkoyhtiöstä. Mikäli huomaat asian arkipäivänä aikavälillä 9.00-16.00, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Muina aikoina sinun tulee olla yhteydessä paikallisen verkkoyhtiön vikanumeroon.

Voiko alaikäinen tehdä sähkösopimuksen?

Alaikäinen ei voi tehdä sähkösopimusta omalle nimelleen. Alaikäisen sähkösopimus tehdään huoltajan nimiin, kunnes alaikäinen täyttää kahdeksantoista vuotta.

Muutan pois Seinäjoelta, voinko olla edelleen asiakkaanne?

Kyllä voit, teemme sopimuksia koko Suomeen.

Mistä löydän tarvittavat tiedot sähkösopimuksen tekoon?

Sähkösopimuksen tekoon tarvitsemme nimesi, henkilötunnuksesi, yhteystietosi, uuden osoitteesi ja päivämäärän, jolloin sopimuksen tulee olla voimassa.

Kaukolämpö

Mistä kaukolämpölasku muodostuu?

Kaukolämpölasku muodostuu energiamaksusta ja perusmaksusta.

Kuinka paljon maksaa yhden kylmävesikuution lämmittäminen kaukolämmöllä?

Yhden kylmävesikuution lämmittäminen 5 asteesta 58 asteeseen vie energiaa noin 0,06 MWh. Kaukolämpöenergian hinnalla 64,00 €/MWh (Energiamaksu Seinäjoki 1.9.2021) lämmitys maksaa siis noin 3,84 €/m3 (sis. alv 24%). Tämän lisäksi vesikuution kokonaishinnan laskennassa on otettava huomioon myös vesi- ja jätevesimaksut.

Asun paritalossa. Saako kaukolämpölaskun jaettua kulutuksen mukaan ja saako kumpikin asukas oman laskun?

Asukkaat eivät saa omia laskuja, vaan Seinäjoen Energialta tulee aina yksi kaukolämpölasku liittymää kohden. Lasku on mahdollista jakaa kulutusten mukaan, mutta se vaatii asuntokohtaiset mittarit (lämmitys ja lämmin käyttövesi).

Kuinka lämmintä kaukolämpövesi on?

Kaukolämpöveden lämpötila vaihtelee ulkolämpötilan mukaan 70-120°C välillä.

Mitä tarkoittaa jäähdytys? Entä ominaiskulutus?

Jäähdytys tarkoittaa kaukolämmön meno- ja paluulämpötilan erotusta. Talvella jäähdytys on suurempi kuin kesällä. Jäähdytystä kannattaa seurata: lämpötilaeron pitäisi olla aina vähintään 15°C. Paluuveden lämpötila ei saa missään tilanteessa olla yli 70°C. Mikäli jäähdytys on alle 15°C, syy kannattaa selvittää.

Ominaiskulutus tarkoittaa energian kulutusta rakennuskuutiometriä kohden (kWh/m3).

Hanasta tulee vihreää vettä / ojassamme on vihreää vettä, miten toimin?

Vihreä vesi on kaukolämpövettä. Vesi on värjätty, jotta mahdolliset vuodot havaitaan helpommin. Mikäli hanasta tulee vihreää vettä tai näet vihreää vettä maastossa (kaukolämpövuoto), ota yhteyttä kaukolämmön päivystäjään (p. 06 423 1584). Lisätietoja vihreästä vedestä saat tästä linkistä.

Mitä teen, jos lämmintä vettä ei tule?

Tarkista:

  1. lämmönjakohuoneesta onko kaukolämmön venttiilit auki
  2. kaukolämmön painemittareista kaukolämpöverkon paine
    – jos paine-ero on 0 bar, vika on kaukolämpöverkossa, muussa tapauksessa vika on asiakkaan kaukolämpölaitteistossa
  3. onko alueella lämmöntoimituskatko
    -jos toimituskatkosta ei ole ilmoitettu, vika voi olla kaukolämpölaitteistossa

Lisätietoja häiriön sattuessa löydät tästä linkistä.

Mikä on putkilukko?

Putkilukko on seinään upotettava avainpesä, joka mahdollistaa lämmönmyyjän pääsyn kiinteistön tekniseen tilaan. Mikäli tekniseen tilaan/lämmönjakohuoneeseen kuljetaan ulkoa omasta ovesta, on putkilukko järjestettävä kaukolämpösopimuksen mukaisesti. Putkilukkoa ei tarvitse asentaa, mikäli lämmönjakohuoneeseen kuljetaan asuintilojen kautta (vanhat pientalot).

Haluaisin liittyä kaukolämpöön, minkälaisia kustannuksia tähän liittyy?

Kaukolämpöverkkoon liittyessä kustannukset koostuvat liittymis- ja johtomaksusta, putkitöistä ja lämpövaihtimen asennuksesta. Näiden lisäksi kustannuksia tulee kuukausittaisesta energia- ja perusmaksusta.

Kaukolämpölaskurillamme saat selville kaukolämmön liittymismaksut ja arvioidut käyttökustannukset vuodessa (vain pientaloille).

Onko kiinteistömme mahdollista liittää kaukolämpöön?

Liittyminen on yleensä mahdollista, jos kiinteistö on verkon läheisyydessä. Liittyminen vaatii tapauskohtaista tarkastelua, jos kohde ei ole ns. kaukolämpöalueella. Halutessasi voit täyttää tiedustelupyynnön kaukolämmön saatavuudesta asuinalueellasi.

Paljonko lämmönvaihdin maksaa ja myykö/asentaako Seinäjoen Energia niitä?

Vaihtimen hinnat ovat n. 2000 eurosta ylöspäin. Hintaan vaikuttaa vaihtimen tyyppi ja koko.

1.1.2021 lähtien asiakkailla on mahdollisuus ostaa kaukolämpövaihdin myös Seinäjoen Energian kautta.

Lisätiedot Tatu Luoma p. 0207 601 371.

Mikä on johtomaksu?

Seinäjoen Energia rakentaa asiakkaan tontille kaukolämmön liittymisjohdon ja veloittaa siitä hinnaston mukaisen maksun. Johtopituus mitataan tontinrajalta alkaen lyhintä reittiä mittauskeskukselle saakka. Tontinrajalla tarkoitetaan sitä tontin reunaa, missä kaukolämmön runkoputki sijaitsee.

Aion kaivaa tontillani, mistä tiedän lämpöjohdon sijainnin?

Lämpöjohdon sijainnin saat selville soittamalla kaapelinnäytön numeroon. Numeron löydät yhteystiedoista.

Millainen on kaukolämmön polttoainejakauma Seinäjoella?

Vuonna 2019 kaukolämmöstä tuotettiin 75% jyrsinturpeella, 19% hakkeella, 4% kevyellä polttoöljyllä ja 2% pelletillä. Seinäjoen Energian tavoitteena on hiilineutraalius vuoteen 2030 mennessä.

Lisätietoja kaukolämmön tuotannosta löydät tästä linkistä.

Miksi valitsisin uusiutuvan kaukolämmön?

Uusiutuva kaukolämpö on helppo ympäristöteko, joka vaatii sinulta vain sopimustyypin muuttamista uusiutuvaan kaukolämpöön. Valitsemalla uusiutuvan kaukolämmön voit olla varma, että kaukolämpösi on tuotettu uusiutuvilla polttoaineilla ja hukkalämmöllä. Lisäksi, valitsemalla uusiutuvan kaukolämmön, pystyt vaikuttamaan hiilijalanjälkeesi.

Valintasi vaikuttaa kaukolämmön tuotannossa käytettävään polttoainejakaumaan sekä kannustaa Seinäjoen Energiaa eteenpäin polttoainemuutoksessa.

Vesi

Mitä vesi maksaa?

Veden arvonlisäverollinen kokonaishinta on 4,46€/m3. Hinnasta 1,87€ on talousveden ja 2,59€ jäteveden osuutta.

Miten perusmaksu määräytyy?

Perusmaksu määräytyy mittarikoon mukaan. Yleisin käytetty mittarikoko omakotitalossa on < 20 mm.

Mikä on veden kovuus?

Seinäjoen vesijohtoveden kokonaiskovuus on 2,7⁰dH tai 0,3-0,5 mmol/l. Ylistarossa kokonaiskovuus on 2,7⁰dH – 3,3 (0,48 – 0,58 mmol/l) ja Peräseinäjoella n. 1,4⁰dH (0,25 mmol/l). Vesi on hyvin pehmeää tai pehmeää, eikä astianpesukoneessa tarvitse käyttää lisäsuoloja. Valmistajan ohjeita on kuitenkin noudatettava.

Paljonko klooria on Seinäjoen vedessä?

Klooria on n. 0,1-0,2 mg/l .

Mikä on veden pH?

Veden pH on noin 8,1.

Paljonko fluoridia on Seinäjoen vedessä?

Fluoridia on noin 0,2 -0,3 mg/l. Talousveteen ei lisätä fluoria, vaan fluoridipitoisuus on vedessä luonnostaan oleva pitoisuus.

Miksi paritalojen täysin erillisten asuntojen vedenkulutusta ei laskuteta erikseen?

Vesilaitos toimittaa yhden liittymän omakotitaloon, paritaloon sekä kerros- ja rivitaloon. Jokaista yhtä liittymää kohden tulee yksi vesimittari, jonka perusteella vesilaitos laskuttaa. Asunto-osakeyhtiöiden huoneistokohtaisten vesimittareiden laskutuksen hoitaa taloyhtiö.

Mistä johtuu vesimittarin lasin alla oleva vesi?

Kyseessä on niin sanottu märkälasimittari, jonka lasin alla on vesivoitelun vuoksi vettä.

Saako vessapaperihylsyt laittaa vessanpönttöön?

Vessanpönttöön ei saa laittaa wc-paperihylsyjä tai kuituliinoja, vaikka niissä olisi flushable –merkintä. Vessapaperi on valmistettu viemärissä hajoavaksi.

Miksi juomavesi on joskus harmaan sameaa?

Veden sameus johtuu yleensä vedessä olevista ilmakuplista. Ilmiö on vaaraton, ja vesi muuttuu melko nopeasti seistessään kirkkaaksi. Ilma poistuu ylöspäin jolloin vesi kirkastuu alhaalta ylös. Jos sameus painuu pohjaan, on kyseessä jokin muu häiriö. Maitomainen sameus näkyy kuumassa vedessä lähes aina.

Kuinka usein vesilasku lähetetään asiakkaalle?

Kuluttaja-asiakasta laskutetaan jälkikäteen neljännesvuosittain.

Kuinka usein vesimittari tulee lukea?

Lähetämme kerran vuodessa vesimittarin luentakortin, jonka jälkeen asiakas ilmoittaa kulutuslukeman kulutuswebin kautta tai postittaa mittariluentailmoituksen.

Kuinka monta tasauslaskua tulee vuodessa?

Pääsääntöisesti asiakkaalle lähetetään yksi tasauslasku, joka perustuu ilmoitettuun lukemaan. Mikäli asiakas haluaa tasauslaskun useammin, voi mittarilukeman ilmoittaa kulutuswebin kautta, esim. neljännesvuosittain.

Mistä johtuu suuri tasauslasku?

Yllättävän suureen tasauslaskuun voi olla syynä esim. vuotavat vesikalusteet tai vuotava vesijohto kiinteistön sisällä. Jos vettä ei käytetä, vesimittarin ei kuuluisi pyöriä. Vesimittarilukema tulee ilmoittaa säännöllisesti vesihuoltolaitokselle.

Laskutus ja maksaminen

Miten muutan laskuni e-laskuksi?

E-lasku on ympäristöystävällinen vaihtoehto paperilaskulle. E-lasku tulee nopeasti ja varmasti omaan verkkopankkiin. E-lasku on siksi vaivaton ja turvallinen vaihtoehto eikä maksaminen vaadi laskun tietojen täyttämistä – hyväksyminen riittää.

Tutustu oman verkkopankkisi ohjeisiin ja ota e-lasku käyttöön omassa verkkopankissa

Laskuttajayritys:

  • Seinäjoen Energia (sähkö, lämpö)
  • Seinäjoen Energia Oy/vesi (vesilasku)

Tarvittavat tunnistetiedot löydät laskultasi.

Huomioi nämä e-laskuun liittyvät asiat

– E-laskusopimus on asiakasnumerokohtainen, joten valtuutus tulee voimaan kaikille saman asiakkuutesi (sähkö/lämpö tai vesi) voimassa oleville ja tuleville sopimuksille

– Kun peruutat e-laskuvaltuutuksesi verkkopankista, loppuu valtuutuksesi kaikilta saman laskuttajayrityksen (Seinäjoen Energia tai Seinäjoen Energia/vesi) voimassa olevilta sopimuksilta

– Voit tarkastella sähkön ja kaukolämmön laskujasi verkkopankin lisäksi myös Sentti-palvelustamme

Miten usein saan sähkölaskun?

Voit valita laskutusväliksi kuukauden tai kolmen kuukauden välein tapahtuvan laskutuksen. Laskutusvälin muutoksesta ei koidu ylimääräisiä kustannuksia. Laskutusvälin muutoksesta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 0203 35 00 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@sen.fi.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

Mikäli aikaisemmat laskusi ovat maksettuna, voit siirtää laskun eräpäivää kahdella viikolla täyttämällä eräpäivän siirto -lomakkeen. Pidemmistä maksuajoista ja -suunnitelmista voit sopia maksunvalvontamme kanssa puhelimitse 0203 35200 tai sähköpostitse maksunvalvonta@sen.fi.

Voinko valita laskuilleni eräpäivän?

Valitettavasti laskujen eräpäivää ei voi valita, mutta voitte aina laskun saatuanne ottaa yhteyttä meihin ja pyytää eräpäivän siirtoa. Asiakaspalvelussa voimme lykätä erääntymättömän laskun eräpäivää kahdella viikolla ja maksunvalvonnassa voitte neuvotella pidemmästä lykkäyksestä.

Sopimukseni on päättynyt, milloin loppulasku tulee?

Lähetämme sähkösopimuksen loppulaskun noin kolmen viikon kuluessa sopimuksen päättymisestä.

Mistä löydän vanhat sähkölaskuni?

Löydät aikaisemmat sähkölaskusi Sentti-palvelustamme.

Miksi lähetätte laskun, vaikka olen tehnyt toisen yhtiön kanssa sopimuksen?

Seinäjoen Energia huolehtii Seiverkot Oy:n siirtosopimuksen laskutuksesta riippumatta sähkön myyntiyhtiöstä. Todennäköisesti kyseessä on siis sähkönsiirron lasku. Sähkönsiirtoa ei voi laskuttaa.

Kiinteistön omistajan­vaihdos

Olen ostanut tai myynyt kiinteistön, mitä tulisi huomioida?

Kiinteistökaupassa liittymät eivät siirry kiinteistön luovutuksen mukana uudelle omistajalle automaattisesti. Liittymäsopimusten siirrosta kannattaa mainita kauppakirjassa tai tehdä erillinen luovutuskirja. Energiayhtiölle on ilmoitettava liittymien siirrosta hyvissä ajoin, jotta liittymäsopimukset voidaan siirtää uudelle omistajalle.

Kiinteistökaupan yhteydessä Seinäjoen Energialle tulee toimittaa:

  • – kauppakirja
  • – hallinnanmuutospäivämäärä
  • – muutospäivän vesimittarinlukema
  • – uusien asukkaiden määrä
  • – myyjän loppulaskuosoite

Myyjänä on kuolinpesä, miten menetellä?

Kun kiinteistön myyjänä on kuolinpesä, tarvitsemme kauppakirjan lisäksi joko perunkirjan tai perunkirjan osakasluettelon. Kuolinpesän osakkaat hallitsevat yhdessä pesän omaisuutta, joten ilman osakasselvitystä emme voi tehdä muutoksia.

Liittymien omistus vaihtuu avioeron myötä, mitä tulee huomioida?

Mikäli liittymien omistajuus siirtyy vain toiselle osapuolelle avioeron myötä, voi kauppakirjan sijaan toimittaa asiakaspalveluumme ositustodistuksen. Myös liittymien siirtoilmoituksella voi avioerotapauksessa ilmoittaa omistajuuden muutoksesta. Muilta osin tarvitsemme samat tiedot kuin muissakin omistajanvaihdoksissa.

Siirtyykö sähkösopimus automaattisesti uudelle omistajalle kiinteistökaupan yhteydessä?

Sähkösopimus ei siirry automaattisesti uudelle omistajalle kiinteistökaupan yhteydessä. Uusi omistaja voi tehdä sähkönmyyntisopimuksen valitsemansa sähkönmyyjän kanssa.

Asiakasweb – kulutusseurantapalvelu

Mistä löydän asiakasnumeroni ja käyttöpaikkatunnukseni?

Asiakasnumeron ja käyttöpaikkatunnuksen löydät sopimusvahvistukselta tai viimeisimmältä laskultasi. Sähkön käyttöpaikkatunnuksen tulee sisältää myös verkon tunnus. Esimerkiksi Seiverkkojen alueen käyttöpaikkatunnus on muodossa SKE000_xxx, Elenian muodossa VFV000_xxx ja Carunan muodossa FSJ000_xxx.

En saa tilattua käyttöpaikkatunnusta tai muita rekisteröitymiseen tarvittavia tietoja?

Tarkista, että puhelinnumero alkaa +358 eikä sisällä välilyöntejä. Voi myös olla, että sähköpostiosoite tai puhelinnumero ei vastaa asiakastietojamme. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@sen.fi, 0203 350 000 tai nettisivujemme chatissa.

En pääse kirjautumaan asiakasweb-palveluun, mistä se johtuu?

Sähköpostiosoitteen tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin rekisteröityessä eli isot tai pienet kirjaimet tulee olla oikein. Jos salasana on unohtunut, voit tilata uusimislinkin sähköpostiisi kirjautumissivulta löytyvän linkin kautta. Jos et ole varma käyttäjätunnuksestasi tai salasanasi uusiminen ei onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi palvelussa ei näy aina uusia kulutustietoja?

Toisinaan mittaustietojen saamisessa on viivettä ja sen takia kulutustiedot päivittyvät palveluihin myöhemmin.