Sähkönmyyntisopimuksen peruuttaminen
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus sopimuksen tekemisestä. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
Peruutusoikeus koskee puhelimitse tai nettisivujen kautta tehtyjä uusia sopimuksia. Sähkönmyyntisopimuksilla, jotka on tehty asiakaspalvelupisteellämme, ei ole peruutusoikeutta.
Jos olet pyytänyt sähköntoimituksen aloitusta jo ennen peruuttamisajan päättymistä, veloitamme jo toimitetusta sähköstä sopimusvahvistuksen mukaisesti.
Voit peruuttaa tekemäsi sopimuksen alla olevan olevalla lomakkeella. Tekemäsi sopimus raukeaa, kun olemme vastaanottaneet peruuttamisilmoituksesi.
Huomioithan, että alla olevalla lomakkeella et voi päättää jo voimassa olevaa sopimusta tai tehdä muuttoilmoitusta.
Jos olet muuttamassa, päätä nykyinen sopimuksesi täällä. Jos sinulla on kysyttävä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@sen.fi tai puhelimitse 0203 35 000.
Sähkönmyyntisopimuksen peruuttamislomake
"*" näyttää pakolliset kentät
*) Voit lukea lisää Seinäjoen Energian tietosuojakäytännöistä osoitteesta seinajoenenergia.fi/tietosuoja
Riidanratkaisu
Riidanratkaisuelimet tilanteessa, jossa sähkösopimusasiaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua yrityksen ja kuluttajan välillä.
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Ensisijainen riidanratkaisuelin on kuluttajariitalautakunta. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, jos kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Käyttäjällä, joka ei ole kuluttaja, on oikeus saattaa myyntisopimuksen tulkinnasta aiheutuneet erimielisyydet energiamarkkinariitalautakunnan käsiteltäväksi.