Vuosikertomus 2020

Miltä Seinäjoen Energian vuosi 2020 näytti? Vuosikertomus avaa konsernin viime vuoden tunnuslukuja, toimintaa ja tilinpäätöstä.

Toimitusjohtaja Vesa Hätilä

Toimitusjohtajan katsaus

Seinäjoen Energia on sataprosenttisesti Seinäjoen kaupungin omistama energiayhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen sähkön, kaukolämmön ja vesihuollon palveluja. Toimintamme perustana ovat paikallisuus, toimitusvarmuus sekä kustannustehokkuus. Yhtiömme arvojen mukaisesti tavoittelemme yhdessä menestymistä, vastuullisuutta ja hyvinvointia. Lue tästä toimitusjohtaja Vesa Hätilän katsaus vuodesta 2020.

Lue katsaus
Äiti, isä ja lapsi leikkivät nukkekodilla kodin lattialla

Arvojamme ovat hyvinvointi, yhdessä tekeminen ja vastuullisuus

Sähkö ja lämpö ovat näkymättömiä hyvinvoinnin tuottajia, vettä tarvitsemme elääksemme. Tuotamme hyvinvointia asiakkaillemme varmistamalla, että palvelumme ovat jokaisen saatavilla laadukkaasti ja luotettavasti.

Arvomme
Konsernin vuoden 2020 liikevaihto lukuna 87,1 MEUR

Merkittävien investointien vuosi

Vuosi 2020 muistetaan poikkeusolosuhteista, jonka koronavirus aiheutti. Poikkeustilanteesta huolimatta Seinäjoen Energia pystyi hankkimaan sekä jakelemaan sähköä, lämpöä ja vettä toimitusvarmasti. Seinäjoen Energia-konsernin liikevaihto oli vuonna 2020 noin 87 miljoonaa euroa. Vuoden 2020 aikana investointiin yli 30 miljoonaa euroa sähkön ja lämmön tuotantoon, vesi- ja jätevesiverkostoihin sekä sähkön siirtoon. Katso vuoden 2020 avainluvut täältä.

Katso avainlukumme
Talvinen metsämaisema, aurinko paistaa, puita kuvattu ylhäältä alaspäin kohti taivasta

Vastuuta ympäristöstä

Vastuullisuus on olennainen osa päivittäistä toimintaamme ja ohjaa kaikkia valintojamme. Toimintavarmuudesta ja turvallisuudesta emme tingi. Olemme tehneet merkittäviä investointeja ja energiatuotannon ratkaisuja, jotka kantavat tavoitteidemme mukaisesti pitkälle tulevaisuuteen.

Ympäristö

Yhdessä menestyen, asiakasta palvellen

Paikallisena, kuntaomisteisena yhtiönä haluamme olla mukana tukemassa asiakkaidemme hyvinvointia ja menestystä. Asiakkaamme arvostavat meissä paikallisuutta, luotettavuutta ja henkilöstömme ystävällisyyttä. Tarjoamme asiakkaillemme asiantuntevat, kustannustehokkaat, toimitusvarmat ja asiakaslähtöiset palvelut niin sähkön, lämmön ja veden osalta. Olemme täällä teitä varten.

Henkilöstö ja asiakaspalvelu