Symbolikuva, jossa sinisellä pohjalla hehkulamppu

Muutto ja sähkösopimus

Tänne olemme koonneet asiakkaidemme useimmiten kysyttyjä kysymyksiä muuttoon ja sähkösopimukseen liittyen

Olen muuttamassa, milloin minun on ilmoitettava muutosta teille?

Muuttoilmoitus on hyvä tehdä kaksi viikkoa ennen muuttoa. Tarvittaessa saat kuitenkin sähköt nopeammallakin aikataululla olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Muutin uuteen asuntoon, saanko sähköt päälle tänään?

Sähköjen kytkentä riippuu paikallisesta sähköverkkoyhtiöstä. Mikäli huomaat asian arkipäivänä aikavälillä 9.00-16.00, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Muina aikoina sinun tulee olla yhteydessä paikallisen verkkoyhtiön vikanumeroon.

Olen vaihtamassa sähkönmyyjää, tuleeko minun irtisanoa nykyinen sopimukseni?

Vaihtaessasi sähkönmyyjää sinun ei tarvitse olla yhteydessä nykyiseen sähkönmyyjääsi. Kun uusi sähkönmyyntisopimuksesi astuu voimaan, niin edellinen sopimus päättyy samalla.

Voiko alaikäinen tehdä sähkösopimuksen?

Alaikäinen ei voi tehdä sähkösopimusta omalle nimelleen. Alaikäisen sähkösopimus tehdään huoltajan nimiin, kunnes alaikäinen täyttää kahdeksantoista vuotta.

Muutan pois Seinäjoelta, voinko olla edelleen asiakkaanne?

Teemme sopimuksia ainoastaan Seinäjoen alueelle, joten valitettavasti muuttaessasi pois Seinäjoelta sinun tulee tehdä sopimus toisen sähkönmyyntiyhtiön kanssa.

Mistä löydän tarvittavat tiedot sähkösopimuksen tekoon?

Sähkösopimuksen tekoon tarvitsemme nimesi, henkilötunnuksesi, yhteystietosi, uuden osoitteesi ja päivämäärän, jolloin sopimuksen tulee olla voimassa.

Miten voin vaihtaa pörssisähköön?

Voit vaihtaa pörssisähkötuotteeseen, jos sinulla ei ole ollut pörssisähkötuotetta edellisen 12 kuukauden aikana. Tee muutos ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0203 35 000 tai voit tehdä pörssisähkösopimuksen verkkosivuillamme täällä.

Miten voin vaihtaa pörssisähkön toiseen tuotteeseen?

Jos pörssisähkö ei olekaan sinun juttusi,  voit vaihtaa pörssisähkösopimuksen toiseen tuotteeseen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0203 35 000. Vaihto takaisin pörssisähkösopimukseen onnistuu uudelleen 12 kuukauden kuluttua.

Miten voin peruuttaa sähkösopimuksen?

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa sähkösopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä.

Voit peruuttaa tekemäsi sopimuksen täältä löytyvällä lomakkeella. Tekemäsi sopimus raukeaa, kun olemme vastaanottaneet peruuttamisilmoituksesi.

Huomioithan, että  peruutuslomakkeella et voi päättää jo voimassa olevaa sopimusta tai tehdä muuttoilmoitusta.

Jos olet muuttamassa, päätä nykyinen sopimuksesi täällä. Jos sinulla on kysyttävä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@sen.fi tai puhelimitse 0203 35 000.


Chatin käyttäminen

Jotta pääset käyttämään sivujemme chat-palvelua, tulee sinun ensin hyväksyä tarvittavat evästeet.

Klikkaamalla OK-painiketta pääset hyväksymään evästeet. Sinun tulee hyväksyä vähintään Mieltymykset-luokan evästeet. Tämän jälkeen voit avata chatin.

OK