Symbolikuva, jossa sinisellä pohjalla hehkulamppu

Saitko laskun Intrum Oy:lta?

Seinäjoen Energia Oy:n saatavien perinnästä vastaa yhteistyökumppanimme Intrum Oy.

Intrum Oy postittaa laskun puolestamme ja hoitaa huomautuksiin liittyvän asiakaspalvelun. Jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt, voit sopia laskun maksusta maksunvalvontamme kanssa p. 0203 35 200. Eräpäivää voi siirtää myös Sentti-palvelussamme ennen laskun eräpäivää.

Jos taas lasku on erääntynyt ja saat maksuhuomautuksen Intrum Oy:lta, tulee lasku suorittaa heiltä saamallasi laskulla. Laskutiedustelut ja maksusuunnitelmat tulee tällöin hoitaa Intrum Oy:n asiakaspalvelun kanssa p. 09 2291 1842.

Yksittäinen maksukehotus ei aiheuta häiriötietoja luottotietoihisi. Jos emme saa suoritusta laskulle, voidaan sähköntoimitus keskeyttää verkkopalveluehtojen mukaisesti.

Intrum Oy -tutustu tarkemmin.

 

Usein kysyttyjä kysymyksiä liittyen maksuhuomautukseen

Miksi saan maksukehotuslaskun Intrum Oy:lta koskien energiasopimustani?

Yhteistyökumppanimme Intrum Oy vastaa erääntyneiden saataviemme perinnästä. Intrum Oy postittaa huomautuslaskun puolestamme ja hoitaa huomautuksiin liittyvän asiakaspalvelun. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita huomautuslaskulla olevaan numeroon. Maksuhuomautus ei aiheuta häiriömerkintöjä luottotietoihin. Jos emme saa suoritusta laskullesi, sähköntoimitus voidaan keskeyttää verkkopalveluehtojen mukaisesti.

Miksi saan maksukehotuksen, vaikka sopimukseni on ollut aiemmin e-laskutuksessa/suoramaksussa?

Seinäjoen Energia Oy uudisti laskutustaan 1.6.2021 lähtien.

Laskutusuudistuksen yhteydessä tilinumeromme muuttuivat, minkä vuoksi kaukolämpö- ja verkkopalveluasiakkaiden e-lasku ja suoramaksusopimukset päättyivät.

Ohjeet uuden e-laskusopimuksen tekemiseen löydät täältä https://seinajoenenergia.fi/asiakaspalvelu/laskutus-ja-maksaminen/maksutavat/

Joudunko maksamaan ylimääräisiä kuluja saatuani maksukehotuksen?

Sähkö- tai lämpölaskua koskevasta maksukehotuksesta ei poikkeuksellisesti peritä kuluja ja viivästyskorkoja vuoden 2021 aikana. Jos laskua ei makseta maksukehotuksen eräpäivään mennessä Intrum perii maksuja perintälain mukaisesti.

Sain maksukehotuksen, meneekö minulla nyt luottotiedot?

Maksuhuomautus ei aiheuta häiriömerkintöjä luottotietoihin.

Miksi huomautatte maksamatta laskusta vasta nyt ja miksi saan useamman laskun kehotuksen samanaikaisesti

Olemme ottaneet uudet toimintatavat käyttöömme ja se on vienyt aikaa. Uutena perintäkumppaninamme on Intrum Oy, joka huolehtii saataviemme hallinnasta ja perinnästä.

En pysty maksamaan koko maksukehotusta kerralla, mitä teen?

Voit sopia laskun maksusta Intrum Oy:n asiakaspalvelun kanssa p. 09 2291 1842.

Miksi sekä minä että puolisoni saimme maksukehotukset samasta laskusta?

Mikäli sopimus on useamman henkilön nimellä, lähetetään maksukehotus jokaiselle sopimusosapuolelle omana laskunaan. Tällä tavalla varmistetaan, että tieto erääntyneestä laskusta on kaikilla yhteisvastuullisilla. Kuitenkin vain yksi maksukehotus tulee maksaa.

Maksoimme vahingossa molemmat maksukehotukset. Miten saamme ylimääräisen suorituksen takaisin?

Jos maksoitte maksuhuomautuksella, niin Intrum palauttaa teille ylimääräisen suorituksen. Voitte olla yhteydessä Intrum Oy:n asiakaspalveluun palautuksen liittyen p. 09 2291 1842


Chatin käyttäminen

Jotta pääset käyttämään sivujemme chat-palvelua, tulee sinun ensin hyväksyä tarvittavat evästeet.

Klikkaamalla OK-painiketta pääset hyväksymään evästeet. Sinun tulee hyväksyä vähintään Mieltymykset-luokan evästeet. Tämän jälkeen voit avata chatin.

OK