Henkilöstö ja asiakaspalvelu

Henkilöstö ja asiakaspalvelu

Henkilökunta

Yhdessä menestyen

Henkilökunta on yrityksemme vahva kivijalka. Seinäjoen Energia tukee henkilöstönsä hyvinvointia monin eri tavoin. Yhteiset tapahtumat toimivat hengen luojina ja lisäävät työssä jaksamista. Liikuntaharrastusta konsernissa tuetaan niin keskitetyillä tapahtumilla ja vuoroilla kuin omaehtoiseen aktiivisuuteen kannustavilla liikuntaseteleilläkin. Seinäjoen Energian henkilöstön kokonaismäärä on pysynyt aikaisempien vuosien tasolla. Keski-ikä vuonna 2019 oli 44 vuotta. Sairauspoissaoloja kertyi menneenä vuonna 3,3 % työajasta. Alhainen poissaolomäärä kertoo paitsi työhön sitoutumisen tasosta, myös työhyvinvointiin tähdättyjen toimenpiteiden seurauksista.

Konsernin vuotuiset koulutus- ja kurssikulut ovat olleet keskimäärin 1130 euroa henkilöä kohti.

 

Henkilöstön jakautuminen ikäluokittain. Henkilökunnan kokonaisvahvuus 2019 oli keskimäärin 112.

Työsuojelu

Työsuojelutoimikunta kokoontui neljästi. Hyvinkään Lämpövoima työsuojelutoimikunta oli toimikunnan vieraana syksyllä, jolloin saimme vertailtua toimintamallejamme. Toimintavuonna kolme työtapaturmaa aiheutti 49 poissaolopäivää.

Konsernin jouluruokailussa Sorsanpesällä 19.12.2019 palkittiin pitkään palvelleita työntekijöitä Keskuskauppakamarin ansiomerkeillä.  Vasemmalta Jaakko Lepistö (40 v), Markku Kortesmäki (40 v), Pauli Neste (40 v), Jukka Ollila (20 v), Kari Tuominiemi (20 v) ja Harri Pekkanen (20 v). Kuvasta puuttuu Reijo Kankaanpää (30 v).

Asiakaspalvelu

Yhdessä menestyen, asiakasta palvellen

Seinäjoen Energian asiakaspalvelun vahvuuksia ovat paikallisuus, luotettavuus ja asiantuntijuus. Asiakaspalvelussa hoidetaan asiakkuuteen liittyvät palvelut kokonaisvaltaisesti. Asiakaspalvelun tehtävänä on tuottaa asiakaspalvelua sähkönmyynnin, sähköverkon, kaukolämmön ja veden asiakkaille sekä huolehtia laskutuksesta ja maksunvalvonnasta. Kokonaisuudessaan asiakaspalvelu hoiti vuonna 2019 yhteensä yli 70 000 asiakaskontaktia. Monikanavainen asiakaspalvelu mahdollistaa asiakkaille mahdollisuuden valita asiointikanavansa.

Hyvinvoiva ja osaava asiakaspalveluhenkilöstö tuottaa laadukasta ja asiantuntevaa asiakaspalvelua, mikä näkyy saaduissa asiakaspalautteissa. Asiakaspalvelun tyytyväisyyttä mitataan jatkuvasti asiakkaille lähetettävien tekstiviestikyselyiden avulla, joista saatujen palautteiden avulla toimintaa ohjataan oikeaan suuntaan ja mahdollisiin ongelmakohtiin puututaan.

Palaa Takaisin

Katso myös