Laskutus ja maksaminen

Seinäjoen Energia Oy laskuttaa sähkönmyyntiä, kaukolämpöä sekä veden toimituksia ja toimii laskuttajana Seiverkot Oy:n sähkönsiirtolaskuilla.

Lisätietoja laskutuksista löydät sivuiltamme Sähkölaskutus, Kaukolämmön laskutus ja Vesilaskutus.

 

Laskujen symbolit kertovat minkä hyödykkeen laskusta on kyse

 

Sähkölaskun tunnistat Lamppu-symbolista

 

Vesilaskun tunnistat Vesipisara-symbolista

 

Kaukolämpölaskun tunnistat Lämpömittari-symbolista

 

Lue alta asiakkaidemme useimmiten kysyttyjä kysymyksiä koskien laskutusta ja maksamista

 

Miten muutan laskuni e-laskuksi?

E-lasku on ympäristöystävällinen vaihtoehto paperilaskulle. E-lasku tulee nopeasti ja varmasti omaan verkkopankkiin. E-lasku on siksi vaivaton ja turvallinen vaihtoehto eikä maksaminen vaadi laskun tietojen täyttämistä – hyväksyminen riittää.

Tutustu oman verkkopankkisi ohjeisiin ja ota e-lasku käyttöön omassa verkkopankissa

Laskuttajayritys:

  • Seinäjoen Energia (sähkö, lämpö)
  • Seinäjoen Energia Oy/vesi (vesilasku)

Tarvittavat tunnistetiedot löydät laskultasi.

Huomioi nämä e-laskuun liittyvät asiat

– E-laskusopimus on asiakasnumerokohtainen, joten valtuutus tulee voimaan kaikille saman asiakkuutesi (sähkö/lämpö tai vesi) voimassa oleville ja tuleville sopimuksille

– Kun peruutat e-laskuvaltuutuksesi verkkopankista, loppuu valtuutuksesi kaikilta saman laskuttajayrityksen (Seinäjoen Energia tai Seinäjoen Energia/vesi) voimassa olevilta sopimuksilta

– Voit tarkastella sähkön ja kaukolämmön laskujasi verkkopankin lisäksi myös Sentti-palvelustamme

Miten usein saan sähkölaskun?

Voit valita laskutusväliksi kuukauden tai kolmen kuukauden välein tapahtuvan laskutuksen. Laskutusvälin muutoksesta ei koidu ylimääräisiä kustannuksia. Laskutusvälin muutoksesta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 0203 35 00 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@sen.fi.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

Mikäli aikaisemmat laskusi ovat maksettuna, voit siirtää laskun eräpäivää kahdella viikolla täyttämällä eräpäivän siirto -lomakkeen. Pidemmistä maksuajoista ja -suunnitelmista voit sopia maksunvalvontamme kanssa puhelimitse 0203 35200 tai sähköpostitse maksunvalvonta@sen.fi.

Voinko valita laskuilleni eräpäivän?

Valitettavasti laskujen eräpäivää ei voi valita, mutta voitte aina laskun saatuanne ottaa yhteyttä meihin ja pyytää eräpäivän siirtoa. Asiakaspalvelussa voimme lykätä erääntymättömän laskun eräpäivää kahdella viikolla ja maksunvalvonnassa voitte neuvotella pidemmästä lykkäyksestä.

Sopimukseni on päättynyt, milloin loppulasku tulee?

Lähetämme sähkösopimuksen loppulaskun noin kolmen viikon kuluessa sopimuksen päättymisestä.

Mistä löydän vanhat sähkölaskuni?

Löydät aikaisemmat sähkölaskusi Sentti-palvelustamme.

Miksi lähetätte laskun, vaikka olen tehnyt toisen yhtiön kanssa sopimuksen?

Seinäjoen Energia huolehtii Seiverkot Oy:n siirtosopimuksen laskutuksesta riippumatta sähkön myyntiyhtiöstä. Todennäköisesti kyseessä on siis sähkönsiirron lasku. Sähkönsiirtoa ei voi laskuttaa.