Symbolikuva, jossa sinisellä pohjalla hehkulamppu

Laskutusuudistus

Laskutuksemme uudistuu kesän aikana.

Kokosimme  tähän useimmin kysytyt kysymykset laskutusuudistuksen myötä.

Jos et löytänyt suoraa vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, asiakaspalvelumme palvelee teitä mielellään kaikissa kysymyksissä ma-pe klo 9-16 välisenä aikana. Puh. 0203 35 000 sähköposti asiakaspalvelu@sen.fi

Laskutusuudistus

Miksi sain kaksi eri sähkölaskua?

Yhteislaskutusasiakkaat ovat tähän asti saaneet sähkölaskun yhteislaskuna Seinäjoen Energia Oy:ltä sähkönmyynnistä sekä Seiverkot Oy:ltä verkkopalvelusta. Laskutusuudistuksesta johtuen Seiverkot Oy laskuttaa jatkossa verkkopalvelumaksun erillisellä laskulla ja Seinäjoen Energia Oy sähkönmyynnin omalla laskullaan. Uudistuksen tavoitteena on selkeyttää sähkölaskujen sisältöjä.

Sähkönmyynti on vapautettu kilpailulle, mutta verkkopalvelusta vastaa paikallinen jakeluverkkoyhtiö. Näin ollen sähkön toimitukseen kuuluu aina sekä sähkönmyyntisopimus että verkkopalvelusopimus.

Seiverkot Oy on Seinäjoen Energian omistama, paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka huolehtii verkkopalvelusta Seinäjoen kantakaupungin alueella. Seiverkot Oy vastaa sähkön jakelusta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan.  Seinäjoen Energia Oy lähettää  laskun myydyn sähköenergian osalta.

Mikä on verkkopalvelumaksu?

Verkkopalvelumaksulla eli sähkön siirtomaksulla huolehdimme sähköenergian siirtämisestä tuotantolaitokselta asiakkaalle, tarjoamme sähkönkulutuksen mittauksen ja vikapäivystyksen vuoden jokaisena päivänä vuorokauden ympäri sekä rakennamme, uudistamme ja kunnossapidämme sähköverkostoa.

Verkkopalvelulaskulla on laskuttajana Seiverkot Oy. Mikä on Seiverkot?

Seiverkot Oy on Seinäjoen Energian omistama, paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka huolehtii verkkopalvelusta Seinäjoen kantakaupungin alueella. Seiverkot Oy vastaa sähkön jakelusta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan.

Miksi saan Seiverkoilta verkkopalvelulaskun, vaikka ostan sähkön toiselta yhtiöltä?

Paikallinen verkkoyhtiö laskuttaa verkkopalvelusta  riippumatta sähkön myyjäyhtiöstä. Jos asut Seinäjoen kantakaupungin alueella, on paikallinen verkkoyhtiösi Seiverkot Oy.

Muuttuuko verkkopalvelumaksuni, jos kilpailutan sähkönmyyntisopimukseni?

Sähkön myyjän valinnalla ja kilpailuttamisella ei ole vaikutusta verkkopalvelumaksuun. Asiakas voi vapaasti valita sähkön myyjän. Verkkoyhtiön tehtävänä on välittää energiatiedot asiakkaan sähkön myyjälle. Verkkoyhtiö laskuttaa verkkopalvelusta erikseen.

Miten usein saan jatkossa sähkönmyyntilaskun?

Saat laskusi samalla laskutusvälillä kuin aikaisemminkin.

Miten usein saan jatkossa verkkopalvelulaskun?

Saat laskusi samalla laskutusvälillä kuin aikaisemminkin.

Minulla on kaukolämpösopimuksestani e-laskusopimus, miksi sain laskun postitse?

Laskutusuudistuksen yhteydessä tilinumeromme muuttuivat, minkä vuoksi kaukolämpö- ja verkkopalveluasiakkaiden e-lasku ja suoramaksusopimukset päättyivät.

Ohjeet uuden e-laskusopimuksen tekemiseen löydät täältä https://seinajoenenergia.fi/asiakaspalvelu/laskutus-ja-maksaminen/maksutavat/

Miten usein saan jatkossa kaukolämpölaskun?

Kaukolämpölaskun saat jatkossakin kerran kuukaudessa.

Miten teen uuden suoramaksusopimuksen?

Laskutusuudistuksen yhteydessä tilinumeromme muuttuivat, minkä vuoksi kaukolämpö- ja verkkopalveluasiakkaiden e-lasku ja suoramaksusopimukset päättyivät.

Uuden suoramaksusopimuksen teet omassa pankissasi. Mukaan tarvitset saamasi laskun.

Aiheuttavatko laskutusuudistukset muutoksia hintoihin ja sopimuksiin?

Laskutusmuutokset eivät vaikuta hintoihin ja sopimuksiin.

Tästä löydät linkit hinnastoihin

Sähkönmyynnin hinnasto https://seinajoenenergia.fi/sahkosopimus/

Kaukolämmön hinnasto https://seinajoenenergia.fi/lampo/hinnastot/

Seiverkot hinnasto https://seiverkot.fi/hinnat-ja-palvelut/palveluhinnasto/

Mihin päivään asti voin maksaa vanhoilla tilinumeroilla?

Vanhat tilinumerot ovat voimassa 1.6.2021 saakka. Kaikissa kesäkuulla lähetetyissä laskuissa on uudet tilinumerot.

Tilinumerot 1.6.2021 alkaen

Seiverkot Oy / verkkopalvelu  Nordea FI28 1734 3000 0010 60

Seinäjoen Energia Oy / sähkönmyynti OP FI06 5419 0120 0279 52

Seinäjoen Energia / kaukolämpö Danske Bank FI28 8431 5710 0130 54

Mitä teen, jos huomaan, että olen maksanut laskun väärälle tilille?

Jos huomaat maksaneesi laskun väärälle tilille, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään asia yhdessä.

Voit ottaa yhteyttä puhelimitse p. 0203 35 000, chatin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@sen.fi

 

Miksi saan laskun Intrumilta?

Jos alkuperäinen laskusi on päässyt erääntymään, Intrum postittaa maksuhuomautuksen Seinäjoen Energia Oy:n ja Seiverkot Oy:n puolesta.

Mikäli sinulla on kysyttävää maksumuistutuksesta, perinnästä tai katkaisuvaroituksesta, sinua autetaan Intrumilla.
Intrumin asiakaspalveluun voit ottaa yhteyttä oheisen linkin kautta https://www.intrum.fi/fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/

 


Chatin käyttäminen

Jotta pääset käyttämään sivujemme chat-palvelua, tulee sinun ensin hyväksyä tarvittavat evästeet.

Klikkaamalla OK-painiketta pääset hyväksymään evästeet. Sinun tulee hyväksyä vähintään Mieltymykset-luokan evästeet. Tämän jälkeen voit avata chatin.

OK