Sentti – sähkön ja lämmön kulutus­seuranta­palvelu

Tervetuloa käyttämään Sentti –sähköistä asiointipalveluamme!

Sentti -palvelu on Seinäjoen Energian asiakkaille tarkoitettu sähköinen asiointipalvelu.

Sentti -palvelussa voit esimerkiksi tarkastella omia sähkön tai kaukolämmön kulutustietojasi tunti-, päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuosikohtaisesti. Voit asettaa kulutusrajoja omille käyttöpaikoillesi. Voit myös selata laskuhistoriaasi ja tarkastella omia sopimustietojasi.

Uusi käyttäjä

Sentti -palvelun käyttöönottamiseksi sinun tulee rekisteröityä palveluun. Rekisteröityminen tapahtuu kirjautumissivulta löytyvän rekisteröidy -linkin kautta.

Rekisteröitymiseen tarvitset sähköpostiosoitteen ja itse luotavan salasanan. Muut tarvittavat tiedot ovat:

  • asiakasnumero
  • sopimustunnus (numero + kirjain , esimerkiksi 82050222M)
  • laskulla näkyvä käyttöpaikkatunnus, joka on Seiverkkojen (Seinäjoen kantakaupungin alue) alueella numerosarja, esimerkiksi 006234. Muun verkon alueella olevan käyttöpaikan tunnus on muotoa verkkotunnus + alaviiva + numerosarja. Esimerkiksi Carunan alueella tunnus on esimerkiksi FSJ000_00624 tai Elenian alueella VFV000_00623
  • mikäli sinulla on useampi sopimusnumero, syötä kenttään vain yksi
  • lisäksi sinulta pyydetään käyttäjätunnusta eli sähköpostiosoitetta sekä vähintään 8 merkin pituista salasanaa. Näiden tietojen antamisen jälkeen pääset suoraan palveluun sisään

Kirjautuminen

Palveluun kirjaudutaan syöttämällä oma käyttäjätunnus (sähköpostiosoite) sekä salasanan niille tarkoitettuihin kenttiin. Jos olet unohtanut salasanasi, voit lähettää salasanan uusimislinkin sähköpostiisi kohdasta Salasana unohtunut?

Uloskirjautuminen, salasanan vaihto ja kielivaihtoehdot

Palvelusta uloskirjautuminen tapahtuu painamalla oikeasta yläreunasta omaa asiakkuuden nimeä tai asiakasnumeroa, jolloin avautuvasta valikosta voi valita uloskirjautumisen. Salasanan vaihto onnistuu samasta valikosta uloskirjautumisen yläpuolelta. Palvelu on saatavissa neljällä eri kielellä (suomi FI, ruotsi SV, englanti EN ja saksa DE). Kielen voit valita kirjainyhdistelmää painamalla.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on ongelmia palvelun käytössä tai tarvitset siinä opastusta.

Usein kysyttyä Sentti-palvelusta

Miksi rekisteröityminen ei onnistu Sentti-palveluun?

Vain ensimmäisellä käyttökerralla Sentti-palveluun tulee rekisteröityä ja rekisteröityminen onnistuu voimassa olevan sopimuksen tiedoilla. Syötä asiakasnumero, sopimusnumero ja käyttöpaikkatunnus siinä muodossa miten ne ovat sopimusvahvistuksella tai laskulla. Sopimusnumero sisältää joko loppuosan S, M tai KL ja jos sähkösopimus on muun kuin Seiverkot Oy:n verkkoalueella niin käyttöpaikkatunnus sisältää myös etuliitteen ennen numerosarjaa.

En pääse kirjautumaan Sentti-palveluun, mistä se johtuu?

Sähköpostiosoitteen tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin rekisteröityessä eli isot tai pienet kirjaimet tulee olla oikein. Jos salasana on unohtunut, voit tilata uusimislinkin sähköpostiisi kirjautumissivulta löytyvän linkin kautta. Jos et ole varma käyttäjätunnuksestasi tai salasanasi uusiminen ei onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi palvelussa ei näy aina uusia kulutustietoja?

Toisinaan mittaustietojen saamisessa on viivettä ja sen takia kulutustiedot päivittyvät Sentti-palveluun myöhemmin.