Tiedote vesimittareiden vaihtamisesta Seinäjoella loka-joulukuussa 2021

15.10.2021 | Ajankohtaista | Ajankohtainen, Blogi, Vesi,

15.10.2021 Klo: 11:30

Seinäjoen Energia / Vesi ja LVI-Kannonlahti Oy tiedottaa / Tiedote on jaettu ja jaetaan postilaatikoihin tiedoksi ennen vesimittareiden vaihtamista

Vesimittarien vaihtaminen Seinäjoen alueella loka-joulukuussa 2021

Seinäjoen Energia Oy / Seinäjoen Vesi vaihtaa vesimittareita Seinäjoen alueella. Vaihdettavia mittareita on noin 1000 kpl ja vaihtotyön suorittaa LVI-Kannonlahti Oy. Uudet asennettavat vesimittarit ovat etäluettavia eli niiden kulutustiedot siirtyvät automaattisesti Seinäjoen Veden laskutustietojärjestelmään eikä vuosittaisia lukematietoja tarvitse enää ilmoittaa.

Vesimittareiden vaihdot tehdään loka-joulukuussa 2021. Kun tämä tiedote jaetaan postilaatikkonne, alueenne asennustyöt aloitetaan seuraavalla viikolla. Töitä tehdään maanantaista perjantaihin painottuen iltapäivään, mahdollisesti myös ilta-aikoina. Mittarin vaihtotyöhön kuluu aikaa noin 30 minuuttia. Normaalista vaihtotyöstä ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia. LVI-Kannonlahti Oy:n vesimittarin vaihtajalla on kuvallinen henkilökortti ja huoltoauton kyljessä on tämän kirjeen yläreunassa oleva yrityksen logo.

Vesihuoltolaitoksen yleisten toimitusehtojen kohdan 10 mukaan yhtiön edustajalla on oikeus päästä kiinteistölle mittaria vaihtamaan. Asiakkaita pyydetään järjestämään mittarinvaihtajalle esteetön pääsy vesimittarin luokse. Mikäli vesimittari on sijoitettu kiintokalusteisiin, tulee mahdolliset suojalevyt tai kaapiston ovet irrottaa etukäteen vaihtotyön nopeuttamiseksi.

Omakotitalossa mittari sijaitsee yleensä rakennuksen sisällä, jonne asentajan täytyy päästä sitä vaihtamaan. LVI-Kannonlahti Oy:n asentajat kiertävät alueella ja jos asukasta ei tavoiteta, jättää asentaja postilaatikkoon yhteydenottopyynnön asennusajan varaamiseksi. Pyydämme asiakkailta joustavuutta, jotta asennustyö päästään tekemään sovitussa aikataulussa. Voitte myös etukäteen itse varata vesimittarin vaihtoajan suoraan LVI-Kannonlahti Oy:n asentajien yhteyshenkilöltä, puhelinnumero alla.

Vesihuollon yleiset toimitusehdot edellyttävät, että kiinteistön omistaja tai haltija pitää kiinteistön vesihuoltolaitteiston sellaisessa kunnossa, että vesimittarin vaihto on mahdollista suorittaa ongelmitta. Vesimittarille tuleva putkisto, mittariventtiili ja mittarilta lähtevä putkisto ovat kiinteistön omistajan omaisuutta ja hänen ylläpitovastuullaan. Jos mittarinvaihdon yhteydessä kiinteistön vesihuoltolaitteistossa ilmenee ongelmia, ne ovat kiinteistön omistajan kustannuksella korjattava.

Vesivahinkoriskin välttämiseksi kannattaa kiinteistön haltijan varmistaa, ettei mittarinvaihdon yhteydessä eikä sen jälkeen kiinteistön vesihuoltolaitteissa ilmene vuotoa. Pyydämme teitä tarkkailemaan mittaria ja siihen liittyvää putkistoa vaihdon jälkeen. Jos huomaatte vuotoa tai vesitippoja, ottakaa välittömästi yhteyttä mittarin vaihtaneeseen asentajaan tai vesilaitoksen päivystykseen. Seinäjoen Vesi ja LVI-Kannonlahti Oy pahoittelevat mittarinvaihdosta aiheutuvaa häiriötä.

Seinäjoen Energia Oy / Seinäjoen Vesi, puh. 0207 601 223

Aki Kannonlahti, LVI-Kannonlahti Oy, puh. 050 586 1881

Kirjoittanut 15.10.2021
Seinäjoen Energia